Tanáraidtól

Hogyan tanuljuk a matekot?

Egy példán való gondolkodás ugyanúgy megvisel, mint ahogy egy fizikai munka. Borzasztó nehéz összpontosítani – de gyakorolható. És amikor „belekerülsz” egy példába, és összpontosítva foglalkozol vele, akkor az elvarázsol. De csak akkor, ha hagyod magad, ha nem akarsz máshol lenni, ha nem akarsz más lenni, ha nem akarsz már más időben lenni.

A matek tanulása a szellem játéka, de több is annál: különös erőfeszítés. De mint bármely más művészet, szakácsművészet vagy épp regényírás, minél többet gyakorolod, annál tökéletesebb az alkotás eredménye, de legfőképp élménye.

Tehát hogy is érdemes?

A tanulás a tanórával kezdődik: ott csak Te vagy, a Tanár és a MATEK. Less el, lopj el minden titkot, ötletet, trükköt a tanártól. Amit fejből kell tudni, a könyöködön jöjjön ki. És meglátod, összeáll belőlük a kép. Ha valami túl gyors, a margón kívül jelöld, hogy annak utána kell járnod! Matekórát kihagyni főbűn – sütögetni fognak érte J. De a legnagyobb baj, hogy ha valami kimarad, mert utána minden ingatag, és lassan úgy érezheted, mintha kínai órán ülnél… Ekkor addig menj vissza az anyagban, ahol elveszett a fonál.

A házi feladat az otthoni tanulás utolsó fázisa. Először nézd meg a füzetet, takard le a definíciót, a megoldást, és mondd el őket, írd le és oldd meg őket magadtól. Mikor ez már megy, akkor vágj neki a házinak. Minimum az órai minta alapján tudd elkészíteni a házit, de a legjobb, ha már úgy érzed, hogy teljesen magadtól megy az.

Van „memoriter” matekból is. Általában rövid, de velős. Azt legjobb, ha reggel még megkérdezed magadtól – és el is tudod mondani.

Ne feledd, a rendszeres munka itt is sokkal többet ér, mint a kampány-hajrázás mely utóbbival ugyannyi időt töltesz el, de fele annyi sem marad meg az anyagból. Az előbbi kifizetődőbb…

Pákh György – Vízhányó Zsolt

 

 

Körkérdés tanároknak: „Kedvenc tantárgyam a gimiben”

 

Alfonza nővér

Gimiben kedvenc tartárgyam az orosz irodalom volt. Ma is előttem van, ahogy szavalt nekünk a tanárnő, Puskin szerelmes verseit sokszor idézte, el tudott minket varázsolni, kamaszokat. Az irodalom nagyjai, akik egészen elragadtak: Dosztojevszkij, Tolsztoj, Csehov. Őket bármikor szívesen kézbe veszem, megunhatatlan.

Ávár Barbara

Földrajz. Amellett, hogy szeretek utazni, számomra mindig fontos volt, hogy tudjam értelmezni a környezetemet: a fizikai jelenségeket, a társadalmakat és az épített környezetet is. Vonzódom a térképekhez, amerre járok, fotózom, National Geographic gyűjteményemre büszke vagyok.

Bajcsi Gizella

Az elméleti líceumban, ahová jártam, több kedvenc tantárgyam is volt. Természetesen szerettem az idegen nyelveket, amiket viszonylag könnyen is tanultam, valamint a magyar irodalmat. Az egyik példaképem a magyar nyelv és irodalom tanárnőm volt. Nagyon szigorú és következetes tanár volt, aki minden órájára készült és mindig volt szóbeli felelés és memoriter is.

A fizikát pedig azért szerettem, mert a tanár úr nagyon jól, szuggesztíven magyarázott, és megértettem a tananyagot. Már csak tanulni és gyakorolni kellett. Nem véletlen, hogy az osztályból hárman is fizikusok lettek.

Bálint Katalin

A latin volt az egyik kedvenc tárgyam, mert csodáltam az akkor már nyugdíjas tanárnőnk lendületét, dinamizmusát és vidámságát. Szinte suhant a lépcsőn, míg mi vonszoltuk magunkat. Az óráin pedig az első perctől az utolsóig gondolkodtunk, dolgoztunk, nem volt lazsálás. Lelkesedett azért, amit tanított.

Carlo Fumagalli atya

Gimiben kedvenc tárgyam volt a latin és a fizika. Miért? Talán mert nagyon különböznek egymástól – aztán az egyetemen fizikus lettem – a latint hobbyból tanultam tovább.

Csepregi Csaba

Kedvenc tantárgy a középiskolában? Testnevelés, töri, magyar.

Csontos Attila

A kémia. Talán azért, mert az atomok világában éreztem legközelebb magamhoz a világegyetem létezésének és működésének magyarázatát. Meg azért is, mert nagyon szerettem a számítási feladatokat, rengeteget megoldottam, és komoly sikerélményt jelentett, mikor a megoldókulcs megerősítette az én megoldásomat.

Dr. Dósa Márta

A József Attila Gimnáziumba jártam – a mai Szent Imre Gimnázium épületébe. Oda belépni ma is euforikus érzés… A francia nyelv tanulása élmény volt, mert a családunkban többen is beszélték különböző szinten. Egy idő után én is csatlakozhattam a „nagyokhoz”, amikor társalogni kezdtek jelesebb alkalmakkor, családi összejöveteleken. Sikerélmény is volt, mert jól ment, és segíthettem a többieknek is. Szerettem még a „Gyakorlati foglalkozást”, amelynek keretében heti 2 órában varrni tanultunk. Akkoriban a ruhaboltok fantáziátlan kínálata mellett a divatérzékeny lányok egyetlen reménye volt, ha maguknak tervezhettek, alkothattak.

Holczmann-né dr. Fehér Ildikó

Általános iskolában és a gimi első éveiben a biológia. Nagyon érdekelt, alig kellett tanulnom, szinte „ragadt” rám minden információ. Most is szeretem a természetet, az állatokat különösen. Végül mégis más irányba fordultam a továbbtanulásnál, az érdeklődés azonban továbbra is megmaradt, melyet valószínűleg a génjeimben hordozok, mert édesanyám, távoli nagybátyám és több rokonom orvos volt. A történelem tanulmányozásakor nagyon megragadtak az egykori betegségek leírásai, a gyógymódokról, az orvosi eszközökről és a korabeli higiéniai körülményekről való beszámolók.

Holicsné Csejk Gabriella

Az első évben a matek nem érdekelt, az irodalmat imádtam! Másodikban indult a fizika, s ez mindent megváltoztatott! Jöhetett az irodalom és az angol mellé a matek és a fizika minden mennyiségben tanórán, szakkörön egyaránt. Érdekelt, és könnyen ment! Kitűnőre érettségiztem. Poén is volt, nem tagadom!

Horváth István

Bár most történelem-angol szakos tanár vagyok, a gimiben szerettem a matekot is. Hogy miért? Számomra a matek olyan tantárgy volt, amit nem igazán kellett tanulnom. Próbáltam odafigyelni az órákon, gyakorlásképpen mindig megcsináltam a házit és király érzés volt, ha jók lettek az eredményeim! J.

Keményné Orbán Krisztina

Szaktárgyaimon kívül az ének volt a kedvencem. A tanárnő igazi művészalkat volt, és lelkesen vezette a gimnázium vegyeskarát. Ritka testvérkapcsolatai voltak, így utaztunk meghívásra Ausztriába, Németországba és Svájcba. Élveztük a szereplést, és nagyszerű közösség alakult az énekléssel.

Kinga nővér

A Magyar irodalom (és az irodalom általában) – kiskorom óta szerettem a verseket és az irodalmi műveket. Otthon is sok könyvünk volt és később a könyvtárak rendszeres látogatója lettem. Szeretek olvasni és az irodalmi művek bemutatják és engedik átélni nemzetünk történelmének fontos szakaszait, belépni az adott korba és végigjárni a leírt tájakat. És a fizika – érdekeltek ezek a témák, a tudomány lehetőségei és érdekes volt a szakkör is.

Kóczán Gabriella

A gimnáziumban a matematika mellett kedvenc tárgyam a történelem volt. Bár hosszan nem tudtam (és nem tudom) az évszámokat megjegezni, de nagyon megragadott az, ahogyan tanárunk összefüggéseket láttatott meg velünk. Ilyenekből álltak a témazárók „főkérdései”, valamint az érettségi tételek, amiket élvezettel dolgoztam ki.

Kornyilovné Dr. Máté Anita

Gimiben a kedvenc tantárgyam a történelem volt, mert már kiskoromtól kezdve lebilincselt minden, ami a múlttal kapcsolatos. Bár jó tanárunk is volt, a témák miatt vártam mindig az órákat, s ezért is döntöttem úgy, hogy az egyetemen is a történelemmel fogok foglalkozni.

Kovács Eszter

Gimiben kedvenc tárgyam volt: az olasz. 13 éves korom óta rajongok a gyönyörű olasz tájakért, művészetekért, ételekért és az olasz emberekre jellemző vidámságért, életszeretetért, családcentrikusságért. Mindez a középiskolában egy kiváló olasztanárral lett megkoronázva, akire a mai napig példaképként tekintek, és akinek köszönhetően végül magam is ezt a pályát választottam.

Lobmayer András

Biológia volt a favorit. Szakkörön növényt határoztunk és piarista szerzetes tanárunk a mikroszkóp segítségével feltárta előttünk a láthatatlan világot. Tovább erősített, hogy egy középiskolás biológia pályázaton második helyezett lettem, és az állatkerti vetélkedőkön is rendszerint jól szerepeltem.

Nagyné Margitán Gabriella

Gimiben kedvenc tárgyam a matematika volt. A matematika szeretete nálam szorosan összefonódott azzal, hogy kisiskolás korom óta tanár szerettem volna lenni. Mindezt példaképemnek, anyukámnak köszönhetem, aki maga is matematika tanár volt.

Murányi Ilona

Nem volt kedvenc tantárgyam, sőt…, de ez hosszú történet.

Oberrecht Ádám

A történelem. Mert az időpontok és események megjegyzése sosem került külön energiába (most sem), így a tantárgy fontos részét jelentő, „mágikus erejűnek” vélt évszámok megtanulása sem volt nehéz, a többit meg szívesen tanultam hozzá. A történelmi ismereteimet a zenetörténet tanítása során is tudom kamatoztatni.

Pákh György:

Minden tárgyat alaposan és lelkiismeretesen tanultam, de a magyar nyelv, az anyanyelv szépsége és nyelvtana teljesen elbűvölt. Drávay Gizella magyartanárnő egyénisége, igazi mély hivatástudata tette legkedvesebb tantárggyá a magyar nyelvet és irodalmat. Minden magyar óra ünnep volt!

Paréj-Farkas Katalin

Kedvenc tantárgyaim voltak a gimnáziumban: magyar irodalom, történelem, francia, német, ének-zene, testnevelés, művészettörténet. Hogy miért ezek voltak a kedvenceim, azt pontosan nem tudom. Talán mert „kamaszkori világmegváltásomhoz” ezek ismerete elengedhetetlen volt…. Utóbb realizálódott bennem, hogy világot már nem kell váltani, viszont valamire azért csak jó lett, hogy elmélyültem ezekben a tárgyakban…

Pável Rita

Meglepő módon a német (helyesebben a német irodalom) és a történelem. Igazi szellemi kalandot és egyben mély lelki élményt jelentett, mikor a német irodalom nagyjait eredetiben olvastuk és elemeztük. Óriási ajándék, amikor a magas szintű nyelvtudás lehetővé teszi számunkra, hogy eredetiben olvashassuk a világirodalom remekeit, s egyben saját belső világunkat, meglátásainkat, gondolatainkat is meg tudjuk osztani másokkal e nyelven.

Az emberiség és hazám történetének rejtélyei már általános iskolás koromban izgattak, akkori történelemtanárom ültette belém tárgya szeretetét, ami gimnazista koromban is hűségesen elkísért.

Reichardtné Szabó Marietta

A gimnáziumban, de már általánosban is a kedvenc tárgyam a matematika volt. Már az első (9.) osztálytól kezdve kis létszámú fakultációs csoportba járhattam, ahol nagyon jó hangulatban dolgoztunk együtt, és a nehéz feladatok megoldása közben is egymással versenyeztünk.

Simonfai Teodóra

Magyar irodalom, mert a mai napig nagyon szeretek olvasni és kíváncsi voltam ki, mit lát meg egy műben és ezáltal nekem milyen új szempontokat ad. Egy jó mű mindig több rétegű, mindenkinek kicsit mást mond. Ezen kívül, mint a legtöbb „rendes” kamasz én is írogattam, ez hozzátartozott a „világmegváltáshoz” és próbáltam ellesni a „nagyoktól” hogyan is kellene ezt jól csinálni. Nagyon szerettem a rajzot is, mert a tanár művészettörténetet tartott. Hihetetlen széleskörű, érdekes és értékes tudást kapott az európai kultúráról.

Solnay Márta

Természetesen az irodalom. Magyartanárnőm egy csodálatos ember volt, aki teljes személyiségével, hallatlan tudásával és hosszú évek tapasztalatával tanított. Nem használt projektort, nem vetített filmet, nem táncolt és énekelt, hogy lekösse a figyelmünket: csak mesélt és mi tátott szájjal hallgattuk. Ő és az irodalom bőven elég volt.

Somogyi Mihály

Fizika, történelem. Fizikából általános iskolában volt kiváló tanárom, s a tárgy iránti elkötelezettségem megmaradt a gimnáziumi évek alatt is. A történelem gyerekkorom óta érdekel. Ha annak idején már lett volna ilyen szakpárosítás, lehet, hogy most fizika-történelem szakos tanár lennék.

Szabóné Fenyvesi Katalin

Kedvenc tárgyam a gimiben a matematika volt, hiszen az informatika akkoriban még nem létezett. A matematikai feladatok megoldása mindig olyan volt számomra, mint a rejtvényfejtés, ezért szórakoztatónak tartottam, és kihívást jelentettek számomra, főleg a nehezebb, logikus gondolkodást igénylő feladatok. Volt olyan feladat is, amin három hétig törtem a fejem, de végül is én győztem, megoldottam!

Szegedi Katalin

Gimiben kedvenc tárgyam volt a biológia. Kollégistaként hétvégéken a tatai Öreg-tó és az Által-ér faunáját szorgalmasan vizsgáltam tanáraim vezetésével. Vértesszőlősön (előember lelőhelye) idegen-vezettem. Árendás Veronika és dr. Skoflek István meghatározó személyisége nélkül más ember lennék.

Dr. Szentgáli Zsolt

Gimnáziumban kedvenc tárgyam természetesen a történelem volt. Igazából kb. 6 éves korom óta tudtam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Elsőben nagyon jó tanárom volt – akkori jegyzeteim sokáig őriztem. Utána olyan tanárt kaptunk, aki jobban jeleskedett az „önmenedzselésben”, mint a tanításban, de kétségkívül szerette az osztályunkat, lehetett vele beszélgetni, az OKTV-döntőre pedig személyesen vitt el minket egy évfolyamtársammal.

Szücs Anikó

Kedvenc tárgyam a gimnáziumban a matematika volt. A korábbi években is már szívesen magyaráztam osztálytársaimnak a feladatokat. A tárgy iránti érdeklődésem a későbbiekben is megmaradt.

Tanai Róbert

Általános iskolában még kevésbé, de középiskolában egyértelműen a nyelveket szerettem legjobban tanulni: oroszt és németet, illetve angolt szakkörben. Aztán valahogy mégis a spanyol nyelv lett a legfontosabb. A nyelvtanulást nagyon fontosnak találom, új világra nyílik szemünk bármilyen nyelv tanulásával.

Tilles Ágnes

A hajdani diákéveimben kedvenc tantárgyaim az irodalom, a matematika és az ének volt.

Timáriné Zsámbéky Mária

Kémia és német nyelv. A kémiában a természet sokszínűsége és hihetetlen változatossága nyűgözött le, a németben pedig a tanárom óriási műveltsége, intelligenciája és humora.

Urbányiné Farkas Dóra

Valójában olvasni szerettem, válogatni a könyvtárban, könyvesboltban, szerettem az új könyv illatát. Amikor új regénybe kezdtem, úgy éreztem, mintha új kalandra indulnék. Így nem csoda, hogy beszélgetni is szerettem róluk. Szerencsém volt, kiváló magyartanárok formálták látásmódomat.

Varga-Etele Orsolya

Irodalom - szerettem olvasni, lírát és regényeket, bár többnyire sajnos nem a kötelezőket, de azért az órán is találtam "kincseket". Megdöbbentett, hogy egyes szerzők hogy érezhették ugyanazt, amit én - mondjuk száz évvel korábban, férfitestben és egy egészen másfajta életben, mint amit én éltem.

Veszelovszki Balázs

Nagyon nehéz választanom, több kedvenc volt. A legek közé a történelem tartozott. A tanárunk előadásmódja, színes órái, korrektsége megszeretette velünk a tárgyat. Kedvessége, empatikussága, irányunkba való nyitottsága, érzékenysége az, ami a kedvencekhez emelte nemcsak a tárgyat, hanem őt magát is.

Vízhányó Zsolt

A matek. Nyilván mert sikeres volt, és mert szerettem a tanárt. De azért is, mert fejben bármikor lehet matekozni: buszon ülve, unalmas órák alatt, vagy épp altató gyanánt. Kezd már olyan lenni, mint az imádság J.

  

Körkérdés tanároknak: „Kedvenc versem”

 Alfonza nővér

Gyurkovics Tibor: Jézus
Mécs László: Vadócba rózsát oltok
Reményik Sándor: Templom és iskola

Ávár Barbara

Nagy László: Ki viszi át a Szerelmet
József Attila: Reménytelenül

Bajcsi Gizella

Horváth István: Tornyot raktam
József Attila: Altató

Bálint Katalin

Fodor Ákos haikui
Reményik Sándor: A szőnyeg visszája

Carlo Fumagalli atya

Radnóti Miklós: Éjszaka
Reményik Sándor: Kegyelem

Csepregi Csaba

Kalász László: Anyámnak kontya van
Arany János: Kertben

Csontos Attila

Kosztolányi Dezső: Számadás
Pilinszky János: Az ember itt

Dr. Dósa Márta

Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség
Michał Zabłocki: Valójában nem történik semmi

Holczmann-né dr. Fehér Ildikó

Mécs László: Vadócba rózsát oltok…
S. T. Coleridge: Rime of the Ancient Mariner (Rege a vén tengerészről)

Holicsné Csejk Gabriella

Tóth Árpád : Lélektől lélekig
Kosztolányi Dezső : Hajnali részegség

Horváth István

Arany János: Toldi
József Attila: Nagyon fáj

Keményné Orbán Krisztina

Radnóti Miklós: Tétova óda
Márai Sándor: Mennyből az angyal

Kinga nővér

Vörösmarty Mihály: A vén cigány
József Attila: Mama
Radnóti Miklós: Nem tudhatom

Kóczán Gabriella

Reményik Sándor: József az ács Istennel beszélget

Kornyilovné Dr. Máté Anita

Ady Endre: Az Úr érkezése
Kosztolányi Dezső: Halotti beszéd

Kovács Eszter

Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú
Radnóti Miklós: Bájoló
Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség

Lobmayer András

Balassi Bálint: Egy katonaének
Radnóti Miklós: Nem tudhatom

Nagyné Margitán Gabriella

Weöres Sándor: Valse triste
Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú

Murányi Ilona

Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség
Pilinszky János: Azt hiszem; Magamhoz

Oberrecht Ádám

Goethe: Erlkönig
Pilinszky János: Harmadnapon

Pákh György

Veres Péter: Én nem mehetek el innen

Puskin: Téli reggel

Kölcsey Ferenc: Huszt

Paréj-Farkas Katalin

Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség
Kányádi Sándor: Előhang
Mécs László: A királyfi három bánata

Dr. Pável Rita

Hilde Domin: Die schwersten Wege
Ady Endre: Köszönöm, köszönöm, köszönöm

Reichardtné Szabó Marietta

Berzsenyi Dániel: Búcsúzás Kemenesaljától

Simonfai Teodóra

Tóth Árpád: Álarcosan
Pilinszky János: Azt hiszem
Szabó Lőrinc: Harc az ünnepért

Solnay Márta

Kosztolányi Dezső: Boldog, szomorú dal
Szabó Lőrinc: Semmiért egészen

Somogyi Mihály

Arany János: Bor vitéz; V. László

Szabóné Fenyvesi Katalin

Arany János: Toldi; Családi kör

Szegedi Katalin

Juhász Gyula: Ősz

Pilinszky János: Azt hiszem

Dr. Szentgáli Zsolt

József Attila: Íme hát megleltem hazámat…
Radnóti Miklós: Nem tudhatom

Szücs Anikó

Ady Endre: Karácsony
Weöres Sándor: Örök pillanat

Tanai Róbert

Radnóti Miklós: Bájoló
María Elena Walsh: (argentín költőnő) : La vaca estudiosa (gyermekvers) Weöres Sándor: A birka-iskola c. versének argentín megfelelője

Tilles Ágnes

Balassi Bálint: Borivóknak való (Áldott szép pünkösdnek gyönyörű ideje...)
Kormos István: Nakonxipánban hull a hó
Weöres Sándor: Háromrészes ének (Harmadik szimfónia)

Timáriné Zsámbéky Mária

Radnóti Miklós: Nem tudhatom

Urbányiné Farkas Dóra

Nagy László: Ki visz át a Szerelmet
Pilinszky János: Sztavrogin elköszön

Varga-Etele Orsolya

Pilinszky: Négysoros
Apollinaire: Búcsú
Ady: Az Úr érkezése

Veszelovszki Balázs

Petőfi Sándor: A Tisza
Arany János: Családi kör
Radnóti Miklós: Nem tudhatom…

Vízhányó Zsolt

József A.: Magad emésztő… ill. Thomas Mann Üdvözlése
Sz. Jeszenyin: Kék tűzeső
Babits M.: Ősz és tavasz között

 

Körkérdés tanároknak: „Kedvenc filmem”

Alfonza nővér

Giulio Base: Péter a kőszikla
David G. Evans: The Grace Card (A kegyelem kártyája)

Ávár Barbara

Wim Wenders: Berlin felett az ég
Milos Forman: Amadeus
Sidney Lumet: 12 dühös ember

Bajcsi Gizella:

Krimisorozatok - Rex felügyelő, aminek elég sok részét megnéztem.
Lars Kraume: A néma forradalom című új /2018 /német filmet, nagyon jó.

Bálint Katalin

Michael O. Sajbel: Egy éjszaka a királlyal
Olivier Nakache, Eric Toledano: Életrevalók

Carlo Fumagalli atya

Clint Eastwood: Gran Torino

Csepregi Csaba

Harc a másodpercekért

Csontos Attila

Andrej Tarkovszkij: Andrej Rubljov
Robert Redford: Átlagemberek

Dr. Dósa Márta

Antonioni: Az éjszaka
Kim Ki-Duk: Tavasz, Nyár, Ősz, Tél... és Tavasz
Spielberg: A Nap birodalma

Holczmann-né dr. Fehér Ildikó

Tim Robbins: Dead Man Walking (1995)
Alfred Hitchcock: Vertigo (Szédülés) (1958)

Holicsné Csejk Gabriella

A könyvet is elolvasva: Leány gyöngy fülbevalóval

Horváth István

Luc Besson: Az ötödik elem (1997)
Ridley Scott: Bor, mámor, Provence (2006)

Keményné Orbán Krisztina

Anthony Minghella: Az angol beteg
Baz Luhrmann: Ausztrália

Kinga nővér

Theodore Melfi: A számolás joga
Roger Young: Szent Pál
Jonathan M. Gunn: Hiszel? (Do you believe?)

Kóczán Gabriella:

Enyedi Ildikó: Testről és Lélekről
John Crowley: Brooklyn

Kornyilovné Dr. Máté Anita

Roberto Benigni: Az élet szép
Robert Zemeckis: Forrest Gump

Kovács Eszter

Olivier Nakache-Eric Toledano: Életrevalók

Lobmayer András

Gérard Oury: Jákob rabbi kalandjai
Alex Kendrick: A szerelempróba

Nagyné Margitán Gabriella

Zsurzs Éva: Abigél
Joe Wright: Büszkeség és balítélet

Murányi Ilona

Huszárik Zoltán: Szindbád illetve Csontváry

Oberrecht Ádám

Mihályfy Sándor: Indul a bakterház
Alfred Hitchcock: Meggyónom

Pákh György

Tengiz Abuladze: Vezeklés
Sergio Leone: Volt egyszer egy vadnyugat
Billy Wilder: Alkony sugárút

Paréj-Farkas Katalin

Jean-Pierre Jeunet: Amélie csodálatos élete
Oliver Dahan: Piaf
Mihályfy Sándor: Indul a bakterház

Dr. Pável Rita

Jenseits der Stille (A csenden túl; 1996)
Love Actually

Reichardtné Szabó Marietta

Roberto Benigni: Az élet szép /La vita e bella/
Ken Kwapis: Négyen egy gatyában /The Sisterhood of the Traveling Pants/

Simonfai Teodóra

Szabó István: A napfény íze
Tímár Péter: Csinibaba
David O. Russel: A napos oldal

Solnay Márta

John Curran: Színes fátyol (2006)
Brian Helgeland: Lovagregény (2001)

Somogyi Mihály

Luc Besson: Az ötödik elem
Kevin Reynolds: Robin Hood a tolvajok fejedelme
John McTiernan: A 13. harcos

Szabóné Fenyvesi Katalin

Bacsó Péter: A tanú

Szegedi Katalin

Jean-Pierre Jeunet: Amélie csodálatos élete
Gertler Viktor: Az aranyember

Dr. Szentgáli Zsolt

Frank Capra: Az élet csodaszép
Fábri Zoltán: Az ötödik pecsét

Szücs Anikó

Luigi Magni: Legyetek jók, ha tudtok
Kevin Sullivan: Anna

Tanai Róbert

Kafarnaum - A remény útja

Tilless Ágnes

Tarkovszkij: Andrej Rubljov
Enyedi Ildikó: Testről és lélekről
Gyalog galopp

Timáriné Zsámbéky Mária

Fonyó Gergely: Made in Hungária
Régis Warginer: Kelet-Nyugat Est/Ouest

Urbányiné Farkas Dóra

Sándor Pál: Ripacsok
Terry Gilliam: A halászkirály legendája

Varga-Etele Orsolya

Luigi Magni: Legyetek jók, ha tudtok
Taylor Hackford: Az ördög ügyvédje
Kevin Sullivan: Anna (4 részes)

Veszelovszki Balázs

Székely István: Hyppolit, a lakáj (1931)
Gertler Viktor: Állami Áruház (1952)

Vízhányó Zsolt

Dino Risi: A nő illata (1974)
Sydney Pollack: A lovakat lelövik, ugye?
Mr. Bean nyaral

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Naptár
Aktuális | Kovetkező események
ImpresszumAdatkezelési tájékoztató

Minden jog fenntartva © Szent Margit Gimnázium

Tervezte az Unicial